Kendal minangka
kabupaten ing Jawa Tengah sing dumunung ing pantai Lor Jawa. Wilayah Barat
kabupaten kendal batase karo Kabupaten Batang lan Wilayah Timur batase karo
Kota Semarang. Kendal minangka kutha sing cukup tua lan jenenge dijupuk saka
wit kendal. Wit sing godonge akeh iku wis dikenal wiwit jaman Kerajaan Demak
ing taun 1500-1546 yaiku ing mangsa
pemerintahan Sultan Trenggono.
Wiwitane cerita Kendal
yaiku ing jaman semono meh setengahe wong Jawa wis mlebu agama Islam. Kerajaan
Majapahit sejatine isih ana, nanging pamore wis mudhun amarga perang lan agama
Islam mlebu Tanah Jawa. Ditambah, Portugis alon-alon ngadake kerjasama dagang
karo pantai utara Banten. Nanging, kendal dhewe penduduke isih agama Hindu
amarga adipati Majapahit sing mimpin wektu kui, Mpu Pakuwojo. Dheweke yaiku
adipati Majapahit sing isih ana lan uga agamane Hindu.
Islam wis wiyar sanget
amargi ngadekke Kerajaan Demak sing digawe dening Raden Patah uga minangka
putra asli Majapahit. Adipati-Adipati akeh sing mundur saka Majapahit lan
gabung karo Demak lan mlebu Islam. Dadine Kerajaan Majapahit suwe-suwe tambah
cilik. Ing wiwitane abad 16 wonten perang Majapahit karo Demak. Raden Patah
minangka putra saka Majapahit dadi panglima perang lan ngadhepi saudarane
dhewe. Wiwitane majapahit lan Demak isih seimbang, banjur kuwalik 180 derajat
amarga saudarane Raden Patah khianat. Dadine ing pungkasan Majapahit isa kalah
nalika akhire Majapahit mangsa suwene 3 abad (1284-1501).
Mbalik maneh menyang
Kendal, Mpu Pakuwojo yaiku wong sing keras dening Hindu. Dheweke nentang sanget
mlebune agama Islam ing Kendal. Malah nalika ana warga Kendal sing mlebu Islam
dheweke bakal ngukum wargane dewe.
Banjur teka ulama sekti
ingkang gadhah asma Sunan Katong sing nduwe karep nyadarke Mpu Pakuwojo. Sunan
Katong dhewe mbiyen ugo petapa Hindu sing sekti. Nanging pungkasane dheweke
mlebu Islam. Nalika Sunan Katong pingin nyebarke agama Islam ing Kendal, Mpu
Pakuwojo wis jelas nglawan tenanan lan malah nantang Sunan Katong kanggo ngadu
kasekten. Amarga Mpu Pakuwojo ngetoke keris sektine kanggo ngajar Sunan Katong
dadine Sunan Katong kapaksa ngadu kasekten karo Mpu Pakuwojo. Nanging Mpu Pakuwojo
kalah nganti dheweke mlayu. Sunan Katong lan para santri terus ngudak. Mpu
Pakuwojo wis kesel dadi dheweke ndhelik ing batang wit sing ngisor kaya ana guone.
Dheweke mikir ora bakal ana sing ngerti yen dheweke ndhelik ana ing kono.
Nanging, takdir nemtokake yen Mpu Pakuwojo uga kecekel karo Sunan Katong. Mpu
Pakuwojo akhire nyerah lan mlebu agama Islam kanthi syarat ora ana kekerasan
lan dipeksa.
Sunan Katong ngendika,
"ning ngisor wit iki Mpu Pakuwojo sadar lan mlebu agama Islam, dadine
panggenan iki tak jenengi Kendal, Kendal artine dalan pambuka utawa pambuka
kesadaran".
Ing masa sabanjure
wilayah kendal dipimpin wong sing jenenge Joko Bahu sing dikenal dadi wong sing
tresna sapadhane lan kerja keras, dadine deweke isa majuke wilayahe. Amarga
saka berhasile kasebut Sultan Agung Hanyakrokusumo ngangkat dheweke dadi Bupati
Kendal ingkang gadhahi gelar Tumenggung Bahurekso. Sakliyane iku Tumenggung
Bahurekso uga diangkat dadi Panglima Perang Mataram nalika tanggal 26 Agustus
1628 kanggo mimpin puluhan ewu prajurit ngusir VOC ing Batavia. Ing perang
tanggal 21 Oktober 1628 ning Batavia Tumenggung Bahurekso bebarengan karo
sakpasang putrane dadi Kusuma Bangsa. Saka lelungan Sang Tumenggung Bahurekso
nyerang VOC ing Batavia tanggal 26 Agustus 1628 iku banjur didadikake patokan
sejarah lahire Kabupaten Kendal.
Ing sabanjure kanthi
momentum sedane Tumenggung Bahurekso dadi dina ngadekke Kendal dinile sawetara
kalangan kurang trep. Amarga momentum kasebut minangka sejarah elek kanggo
tokoh Bahurekso. Dadi yen tanggal kasebut dijupuk minangka momentum dina dadi
dikhawatirke bakal nggawa efek psikologis. Anane istilah "gagal lan
gugur" ing Jawa mitologi bakal nduwe pengaruh elek marang pola pikir,
cipta lan karsa warga Kendal. Dadine rasane kurang trep yen didadike minangka
tanggal muncule Kabupaten Kendal.
Comments
Post a Comment